kurczak z kasztanowymi grzybkami w kokosowym sosie

02:22


Uwieeeeelbiam grzyby, jestem totalnie zniewolona ich smakiem, aromatem ich kolorem.... Grzyby zawsze goscily w mojej kuchni. Uwielbiam je w bigosie, na toscie, na zapiekance, na pizzy, w pierogah no i oczywiscie w curry. Polaczenie kokosa i grzybow nie jest mi obce, jednym z pierwszych wpisow na blogu byly wlasnie te lobuziaki. Potrawa ponizej jest aromatyczna, zaspokajajaca, ma w sobie cieplo i zarazem swiezosc. Dogadzam swoim kubeczkom smakowym :) czemu nie? w koncu im tez sie cos nalezy... a czym lepiej je uraczyc niz tak wysmienita potrawa....
Z kasztanowymi grzybami pierwszy raz spotkalam sie w Anglii. Sa one tutaj dostepne w kazdym supermakrecie. Sa one domiana znanej nam pieczarki. Charakteryzuja sie brazowym kolorem glowki grzyba, a w smaku sa bardziej intensywne, prawie orzechowe.  
  
Jednym z najciekawszych i najnowszysch odkryc naukowcow jest to ze grzyby maja bardzo duzy wplyw na redukowanie ryzyka raka piersi. Kobiety uczestniczace w badaniu, (zorganizowanym przez City of Hope Medical Centre w Kaliforni), ktore spozywaly swieze grzyby raz na dobe byly o 64% mniej narazone na raka piersi, a te ktore polaczyly jedzenie grzybow z piciem zielonej herbaty az o 90%!! 

 


Kurczak z kasztanowymi grzybkami w kokosowym sosie...
Skladniki: 2 osoby
1 duza piers z kurczaka
4-5 kasztanowych grzybow (moga byc zastapione pieczarkami, lub prawdziwkami)
2 lyzki stolowe ghee
3 szczypiorki z cebulka
1 lyzeczka pasty czosnkowo/imbirowej
1 lyzeczka ziaren kuminu (jeera)
2 suche papryczki chilli przelamane w pol
3 zielone kardamony
1 laska cynamonu
½ lyzeczki garam masala
½ lyzeczki kurkumy (tumeric powder)
2 lyzki stolowe swiezej pokrojonej kolendry (razem z lodyzkami)
1 lyzka stolowa soku z cytryny
¾ szklanki mleka kokosowego
Sol do smaku
Szczypta cukru
  1.  Rozgrzej ghee w wooku, dodaj ziarna kuminu,cynamon i kardamony. Po chwili wrzuc chilli, i cebulke. Gdy ta sie delikatnie zrumieni dodaj paste imbirowo/czosnkowa. Dobrze wymieszaj, po czym wrzuc posiekane na grube plasterki grzyby. 
  2.  Gdy te nabiora koloru, dodaj sok z cytryny i pokrojona w kostke piers z kurczaka. Podsmaz do zrumienienia, okolo 3-5 minut. Przykrec gaz i dodaj garam masala, sol, kurkume, cukier oraz mleko kokosowe. Przykryj i dus na malym ogniu przez okolo 10-15 minut do momentu az kurczak jest ugotowany. Pamietaj aby czesto mieszac curry. 
  3.  Podawaj z posiekana kolendra. Za najlepsze uzupelnienie tego dania uwazam, ogotowany na sypko bialy ryz oraz salatke z buraczkow...

Kochane kobitki, no i wy mezczyzni, dbajacy o swoje damy... zabierzcie sie za gotowanie, nie ma co marnowac czasu!!
Czy leci wam juz slinka..???. :) hahaha

You Might Also Like

2 comments

  1. ta ciekawostka o raku... no, nie wiedziałam. chyba się przerzucę na większą ilość grzybów, bo herbatą zieloną się wręcz zapijam xd
    interesujące, egzotyczne danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis, apetyczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Like us on Facebook

Instagram