Dal cytrynowo/imbirowa

00:57

Sorki ze tak dlugo nie pisalam, urwanie glowy powiadam wam. Maly zabkuje okropniascie 6 zebow wyklulo sie wprzeciagu miesiaca. Masakra!!! Od Pazdziernika wracm do pracy, boje sie straszliwie.. moze macie jakies wskazowki dla nowej mamy jak odnalezc sie po takiej dlugiej przerwie. Zapewne od tego czasu moje dania beda pod znakiem "szybko i smacznie". Szkoda ze doba nie ma tak ze 30 godzin bo pewnie wtedy bym dala rade.
Na dzisiejszy przepis natchnelo mnie tak przypadkiem, przegladajac moje ksiazki kucharskie wpadlam na pomysl polaczenia dal z cytryna. Jak dla mnie kombinacja sprawdzila sie w 100%.
Ps. od dzisiaj jestem na diecie, do slubu szwagra juz tylko kilka miesiecy a do zrzucenia jakies 20kg ufff wiec od dzisiaj lekkie przepisy bez ghee, smietany i inyych pyszniastych kalorycznych bomb... ok ok nawet na diecie nalezy sie troszke szalenstwa, bedzie kilka i takich przepisow.
Trzymajcie kciuki!!!!!


Dal cytrynowo/imbirowa
Skladniki: na 2 osoby
½ kubka czerwonej soczewicy
½ posiekanej duzej cebuli
1 srednia czerwona papryczka chilli (mozna zastapic ½ lyzeczki platkow chilli)
Sok z ½ cytryny i skorka z calej (potarkowana)
½ kubka posiekanej swiezej kolendry
1 soczysty pomidor
2 zabki czosnku posiekane lub wycisniete przez praske
1 lyzeczka potarkowanego swiezego imbiru
1 lyzeczka ziaren kolendry (corriander)
½ lyzeczki ziaren kuminu (jeera)
½ lyzeczki tumeric powder (kurkuma)
Olej do smazenia
Sol i pieprz do smaku
Szczypta cukru

1.     Na suchej patelni ztostuj ziarna kolendry i kuminu. Pilnuj aby sie nie spalily bo beda gorzkie.Gdy tylko nabiora delikatnego koloru i aromat zacznie unosic sie w powietrzu wrzuc do mozdzierza i rozgniec na gruby proszek (nie musi byc idealny).
2.     Soczewice zalej kolo 1 ½ kubka wody i gotuj na malym ogniu do zmiekczenia, gdy przy nacisku lyzka o brzeg garnka, dal sie rzgniata to znaczy ze jest ugotowana. Zdejmij z gazu.
3.     Na rozgrzany olej (mozna urzyc Ghee, ja jestem na diecie :)) wrzuc cebulke i posiekane chilli. Podsmaz do zrumienienia po czym dodaj imbir i czosnek. Gdy ten zacznie nabierac zlocistego koloru wrzuc posiekanego pomidora i sok z cytryny. Dus na srednim ogniu do skarmelizowania sie pomidora (gdy olej zaczyna pojawiac sie po bokach mikstury a calosc nabierze soczystego czerwono zoltego koloru). Dodaj wszystkie przyprawy i poddus jeszcze 2 minuty.
4.     Do tadki (tadki: zasmazki przypraw i cebulki w oleju) dodaj ugotowana dal i kolendre. Poddus przez okolo 3-4 minuty, dodajac wody jesli konsystencja jest zbyt gesta. Podawaj z plackami chapatti lub ryzem (dodaj wiecej wody aby konsystencja byla bardziej zupna)
 

You Might Also Like

9 comments

  1. trzymam kciuki abyś wytrwała na diecie, a powrót do pracy jest tylko na początku przerażający, potem się wszystko jakoś układa. dasz radę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę powodzenia z dietą i w miarę "bezbolesnego" powrotu do pracy :) A dal wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. co oznacza skrót "dal" ? tzn jak ma się to rozumieć? pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, swietne pytanie!! Dal nie jest skrotem, to poprstu typ potrawy, jak w Pplsce np. pierogi. Sa rozne smaki natomiast sama nazwa pozstaje ta sama.

      Usuń
  4. Wygląda ładnie, ale słyszałam tyle złego o potrawach indyjskich. Znaczy nie są złe, ale mocne, ostre i raczej nie na mój żołądek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia Indyjska jest kuchnia pelna smakow, wiem jednak ze wiele restauracji stawia tylko na jeden Chilli. Potrawy Indyjskie powinny byc zbalansowane pod wzgledem ilosci przypraw. Kazdy region rowniez ma inny stopien tolerancji pikantnosci. Potrawy z polnocnej czesci Indii np Gujurat beda mniej ostre i czasmi nawet slodkawe gdzie W poludniowych indiach np. Tamilnadu tam stawiamy na super pikantne jedzenie. Potrawy na moim blogu sa specjalnie robione na "polskie kubeczki smakowe" nie sa zbyt pikantne zapraszam wiec do sprawdzania :) ps. na pikantne jedzenie najlepsze sa lody na deser np. kulfi (juz niedlugo wrzuce na nie przepis)
      Pozdrawiam,

      Usuń
  5. Super blog, na pewno będę zaglądać i próbować przepisów :)

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Like us on Facebook

Instagram