Kotlety ziemniaczane z sosem pieczarkowo-kokosowym

00:50

Stary dobry kotlet ziemniaczany, niby danie nudne takie bez polotu raczej, jednakże podrasować kotlecik zawsze można dobrym sosem. I chciałam nawet zrobić normalny pieczarkowy, bez bajerów i udziwnień ale wtedy nie byłabym sobą. Sosik pierwsza klasa na konkretnym bajerze, mleczko kokosowe dodaje mu takiej egzotyki, że jedząc go zastanawiałam się jak to jest możliwe, że ja wczesniej tego nie zrobiłam. Dużo u mnie dań wegetariańskich, jakoś tak się składa, że za mięsem nie tęsknię zbyt często, to chyba pozostałość bycia veggie przez 3 lata. Teraz jem mięso ale sporadycznie i powiem szczerze, że ma ono jakiś taki odświętny wymiar dla mnie. Nie posiadam dla tego faktu żadnej wyniosłej ideologii, zwyczajnie nie mam ciśnienia żeby zajadac się codziennie schabowymi czy innymi mięsnymi frykasami.
Dziecko chore, kaszel gruźlika dopadł mego syna pierworodnego i zmuszona jestem do siedzenia w domu z młodzieńcem, który niekoniecznie podziela mój entuziazm odnośnie nic nie robienia. Oficjalnie stwierdziłam, że jak czegoś nie ugotuję to oszaleję. Chciałam go zmotywować do pomocy, ba, nawet byłam skłonna dać mu mieszać w misce ale zaparł się w progu i krzyczał że on chce puszczać bańki i nie ma zmiłuj. Wymiekłam, jedną reką mieszałam w wooku cebulę a drugą trzymałam patyczek do robienia baniek...radość dziecka... bezcenna! (multitasking mamusi...poziom Mistrz) Zapraszam na przepis :)


Kotlety Ziemniaczane
Składniki: 2 osoby
7 średnich ziemniaków ugotowanych i przecisniętych przez praskę
3 łyżki stołowe mąki ziemniaczanej
1 jajko
1 łyżeczka soli
3 łyżki stołowe bułki tartej 
dodatkowo:
bułka tarta do obtaczania kotletów
olej do smażenia

Przygotowanie:

1. Powyższe składniki wymieszaj na jednolitą masę i uformuj w małe kotleciki. Obtocz każdy kotlet w bułce tartej i smaż na średnim ogniu do zrumienienia.




 

Sos pieczarkowo-kokosowy
Składniki: 2 ososby
1/2 cebuli pokrojonej w kostkę
4 duże pieczarki pokrojone w plastry
3 zielone kardamony
1/2 łyżeczki ziaren kuminu
1/2 łyżeczki proszku chilli
1/3 puszki mleka kokosowego
1/2 opakowania serka śmietankowego naturalnego (np. almette, philadelphia itp)
1 ząbek czosnku drobno posiekany
1 łyżka posiekanego szczypiorku
1 łyzka stołowa posiekanego koperku
1/2 cytryny (sok)

olej do smażenia 
zielicho do dekoracji (nie mialam kolendry więc jest bazylia, można? można haha)

Przygotowanie:

1. Na rozgrzany olej wsyp ziarna kuminu i wrzuć 3 kardamony. Gdy te zaczną się złocić dodaj cebulkę i smaż na niewielkim ogniu do zeszkelnia (ok 4min). Dodaj czosnek i pieczarki i smaż do momentu aż pieczarki nie nabiorą złocistego koloru. 

2. Dodaj proszek chilli, wymieszaj i dodaj resztę składników (mleko kokosowe, sok z cytryny, serek smietankowy i zioła). Dobrze wymieszaj sos do uzyskania kremowej konsystencji i na malutkim ogniu gotuj jakieś 3-4 min. Gotowe! Smacznego!





Oj tam, oj tam, należy się ;) po całym dniu puszczania baniek, nutella ze słoika łychą na bezczela to jedyne wyjście...

You Might Also Like

2 comments

  1. Kotlety ziemniaczane znane od zawsze, ale propozycja sosu zaskakująca :) Trzeba będzie to sprawdzić. Ja zwykle takie kotlety z sosem pomidorowym podaje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry sosik pomidorowy zawsze w cenie. Ja dzisiaj zaopatrzyłam się w Lidlu w mega ale to mega przecier pomidorowy w małych buteleczkach (tydzień włoski), do wszystkiego go daje. Kupła całą zgrzewkę hehe

      Usuń

Like us on Facebook

Instagram