Rozweselajaca salatka ciezarowki :)

02:11

Za oknem slonko, piekna pogoda (jak nigdy) wcale nie wyglada jak Styczen. Wiosennie mi sie zrobilo w sercu, zachcialo mi sie znow kolorow, czegos innego... grila (wyglada na to ze lato juz niedlugo zawita w Anglii). Poszlismy z Wiercidupka na spacerek po wsi, pomyslalam ze zrobie salatke na kolacje, slodko-pikantno-kwasna, orzezwiajaca. Ale jak by tu rozwiazac problem grila, no i oczywiscie wegetarianskiego grila.....hmmmm wiem!!!!
Kolorowa salatka z mango, ciecierzyca, grilowanym halloumi i wiosennym sloncem :)

Slodkie mango, pikantno/cytrusowy dressing, pieprzna rukola, delikantna kolendra, chrupiaca ciecierzyca, slony ser halloumi... eksplozja smakow, jestem zakochana i motylki (a raczej jednego motyla haha) mam w brzuchu  :)

Rozweselajaca salatka ciezarowki :)

Skladniki: 2-3 osoby
250g Sera halloumi
Na salatke:
300g lisci rukoli, rzezuchy wodnej, mlodych listkow szpinaku i kolendry
1 puszka odcedzonej ciecierzycy (chickpeas)
½ czerwonej cebulki posiekana w polplasterki
1 male mango pokrojone w kostke (okolo 2cm)
¼ glowki czerwonej kapusty posiekanej
Plasterki z polowy marchewki zrobione obieraczka do ziemniakow
Na dressing:
1 czerwona papryczka chilli (bez pestek) drobniutko posiekana
Sok z ½ cytryny i potarkowana skorka
1 lyzeczka miodu
Odrobina posiekanego swiezego imbiru (mozna pominac)
Szczypta soli i pieprzu

1.     Wymieszaj wszystkie skladniki dressingu i odstaw na 5-10 minut. W miedzyczasie ztostuj cieciezyce na odrobinie oleju, gdy zacznie sie lekko rumienic dodaj 1 lyzke stolowa miodu i ciagle mieszajac tostuj przez okolo 2-3 minuty do delikatnego zbrazowienia.

2.     Ser halloumi pokroj w plasterki grubosci ½ -1cm i posmaruj kazdy plasterek olejem zobu stron. Mozesz posypac platkami chilli dla odwazniejszych. Tak przygotwany ser wyluz na blaszce do grilowania i zapiecz pod grilem. W polowie grilowania gdy ser zacznie sie rumienic przewroc na druga strone. Ser mozna tez usmazyc na specjalnej patelni do grilowania stekow.

3.     Przed podaniem wymieszaj wszystkie skladniki salatki z dressingiem i podawaj z cieplym serem.
Oh jak kolorowo jest w mojej kuchni!!! chyba juz z niej nie wyjde haha, 
SMACZNEGO!!


 

You Might Also Like

12 comments

  1. Te kolory mnie uwiodły !:) Muszę w końcu spróbować sera halloumi;) Ciecierzyca z mango i tym serem musi smakować bardzo ciekawie. Wszystko dosłownie tu mi się podoba, nie ma co ukrywać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kolorowo! A mnie to angielskie słoneczko zwiodło i przewiało ;< teraz ratuję się witaminowymi sałatkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna ta Twoja sałatka:)wyjątkowo kolorowa i słoneczna:) w sam raz na tę zawieruchę, co mam za oknem, brrrr...
    pozdrawiam Cię dwupaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super radosne zdjęcia! Zdecydowanie pozytywnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bukiet kolendry mam już w kuchni, ciecierzycy jak zawsze u mnie pełne szafki więc wystarczy tylko kopnąć się po mango i halloumi na mój indyjki stragan pod domem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Izka, halloumi jest super!! szczegolnie na grila, uwielbiam go w szaszlykach, grilowany w salatkach jest boski, polecam

    Fiolunka, oj aj w zeszlym roku ta sie zalatwilam, teraz uwazam, najpierw nos za okno i sprawdzam czy zimno haha :)

    Oliwek, dziekuje, ano jeszcze dwupak, oj miejmy nadzieje ze niedlugo bedze single pack hahaha

    Eat Positive, super nazwa, dobra na opis salatki haha :) pozytywnie kolorowo
    Marta, daj znac czy ci smakowalo, moze cos zmienisz i ulepszysz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna sałatka, tylko ze składnikami mialabym problem. A szkoda , zyczyłabym sobie sera halloummi w kazdym sklepie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ozzie, mozesz zastapic ser grilowana piersia z kurczaka, jest rownie smaczmna lub serem feta pokrojonym w kostke :)

      Usuń
  8. OJJJJ !!! Aneta jestem pod wielkim wrażeniem , Twoich fantazji kulinarnych ! ale Sam za to pewnie szczęśliwy , że żonę ma w kuchni ha ha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje bardzo :) zadowolony jest a co ma nie byc haha dogadzam mu. Moze kiedys bede miala swoja knajpke ....

      Usuń

NEWSLETTER

Like us on Facebook

Instagram