Aromatyczne curry z cebulki

08:43

Mam w domu Shreka ;) mój małżonek uwielbia cebulę. Śmieje sie z niego ze cebulę kocha bardziej niż mnie haha
Dzisiejszy przepis z dedykacja właśnie dla mojego osobistego Shreka ;)
Tak przygotowana cebulke polecam jako dodatek do dania głównego lub bazę pod curry mięsne. Myśle ze swietnie nadała by sie do sałatki lub do hamburgera, jak sami widzicie tak naprawdę do wszystkiego... Wpadlam na pomysł!!!! A może dodać groszku, podduszonej marchewki i troszkę koncentratu pomidorowego i warzywka do ryby po grecku tzn indyjsku gotowe!!! Mniam ;)

Składniki: na 2 osoby
7 malutkich cebulek roznokolorowych
1/2 czerwonej papryki pokrojonej w gruba kostkę
4 zabki czosnku potraktowane
1 papryczka chilli drobno posiekana
1 lyzeczka ziaren kuminu
1 lyzeczka garam masala
1/2 lyzeczki kurkumy
1 lyzeczka proszku kolendry
Kilka listków szpinaku
Sól do smaku
Sok z cytryny do smaku
1 lyzka stołowa oleju
Szczypta proszku Asafoetida

Wykonanie:
1 cebulki obierz z lupinek i przekrój na pól. W wooku rozgrzej olej i wysp kumin oraz Asafoetide. Po chwili wrzuć czosnek i chilli. Podsmaz przez około 2 minuty i dodaj cebulke. Dobrze wymieszaj i dodaj odrobine wody. Przykryj pokrywka i poddus przez około 3-4 minut.
2 Gdy woda odparuje a cebulka jest pól twarda wsyp resztę przypraw i polej sokiem z cytryny. Dodaj papryke. Wymieszaj i wrzuć posiekany szpinak, dodaj sól wedle uznania. Dus około 3-4 minuty żeby smaki sie połączyły i żeby cebulka sie zrumienila.

Smacznego Shrekowania ;)
Ps. Przepraszam za jakość fotki mam strasznie beznadziejne światło w kuchni a za oknem już ciemno :(

You Might Also Like

1 comments

  1. Oj, ja też lubie cebulę. Szczególnie karmelizowaną!Zdjęcie jest ok ale prawda że teraz ciężko się je robi.Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Like us on Facebook

Instagram